In week 2 is er aardig wat voortgang gekomen in het opzetten van ons thema. We hadden immers alleen nog maar een groepje en een onderwerp: MVO. In deze week zijn de eerste belangrijke keuzes gemaakt.

Zo zijn we 2 dagen voor de les bij elkaar gekomen om een aantal dingen te bespreken. MVO zou ons hoofd onderwerp worden, maar hier moesten we nog allemaal een thema aan koppelen. Uiteindelijk zijn de volgende thema’s gekozen:

  • Identiteit
  • Acties (Campagnes)
  • Awards/Keurmerken
  • Duurzaam ondernemen

Ook hebben we ons medium gekozen. We gaan vloggen en bloggen voor onze doelgroep. Dit omdat deze 2 onderdelen goed passen bij onze doelgroep. Onze doelgroep zijn de jonge ondernemers die nog niet aan MVO doen.

Deze dag hebben we ook een naam gekozen voor onze ‘onderneming’ en hebben we een blog aangemaakt. GROENST begon met bestaan. (de uitleg voor de naam GROENST is te vinden op de pagina Waarom GROENST?)

2 dagen later hadden we de lessen. We begonnen met een masterclass van Rene Boonstra. Hij had voor elk groepje in de zaal een voorbeeld verzonnen bij ons onderwerp. Zo had hij voor ons het filmpje van het meisje Sweetie. Zij is een technologische ontwikkeling die is ontstaan om kinderporno in derde wereldlanden tegen te gaan.

In de workshop die we later die dag hadden, kregen we les in het zoeken naar goede en geschikte bronnen. Deze bronnen moesten we delen met de klas en zelf moest je meeschrijven om een goede ruime lijst met bronnen te maken voor jezelf.


Geschreven door: Angela den Hooglander